בתור משתמש סקצ’אפ ותיק, תמיד שררה תחושה של חוסר יציבות בעבודה על מודלים וסצנות מאוד כבדות. הרבה פעמים שהיינו עובדים על מודלים ענקיים, לפעמים מודלי ערים שלמות, לעיתים זה היה רק מטבח מאוד מפורט, היינו מקבלים קריסות די תכופות. המאבק מול המודל שעל רקע זיכרון RAM נחנק, שוחרר פלאג חדש שעונה על הצורך לרדד כמויות אדירות של פוליגונים ממודלים בסקצ’אפ – הכירו את סקימפ Skimp!

Skimp הוא פלאגין מעולה לסקצ’אפ, שמפשיט מודלים מכמויות פוליגונים אדירות – בצורה חכמה. הפיתוח ישראלי, העטיפה קנדית, ויחד ארזו לנו פלאג ממש מעולה שיודע לעבוד עם המון פורמטים שונים. לא רק שהפלאג יודע להקטין מודלים בצורה חכמה ומתוחכמת, הוא יודע לייבא פורמטים אוניברסליים אחרים כגון: FBX, OBJ, STL, 3DS, PLY.

בואו נודה בזה, סקצ’אפ לא נבנתה כדי לעמוד בכמויות של מיליוני פוליגונים, Skimp נכנס לתמונה כדי לאזן את המצב ולתת לנו לעבוד עם סקצ’אפ, לייבא לתוכה מודלים ממקורות אחרים, מבלי להתפשר על האיכות של המודל הסופי.

לרידוד מודלים יש משמעות אדירה בזמן רנדר, אז אם אתם מרנדרים את המודלים שלכם בויריי או ב-VR או כל יישום זמן אמת אחר (כמו אנריל למשל), הקטנת מודלים חכמה היא צורך הכרחי למיטוב תצוגה מיטבית. הרי ככל שיהיו פחות פוליגונים, כך הרנדר יקבל מהיר יותר בין אם הוא רנדר תמונת סטילס, זמן אמת או אף אנימציה (או תעופה בתוך המודל).

הגב\י עם פייסבוק

תגובות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *