רועי גידלי – מעורך דין למעצב מוכשר
למעשה, האהבה לעיצוב, ולעיצוב פנים בפרט, הפתיעה אותי כך באמצע החיים.
גילוי נאות, המסע שלי התחיל כעורך דין מסחרי. לאחר כשלוש שנים מעונבות בהן עבדתי שעות ארוכות על תשקיפים והנפקות בשוק ההון, חוזים מסחריים והכנת חוות דעת משפטיות, הרגשתי שמשהו לא שלם.
היום אני מבין, שזו חדוות היצירה שהייתה חסרה.
בהחלטה לא פשוטה כלל החלטתי לתור אחר הייעוד האמיתי שלי. מגוון תחומים סקרנו אותי, לאו דווקא קשורים אחד לשני. מרפואה ועד תכנות. ידעתי שעלי להתמקד במקצוע חדש, שתהיה לי אליו המון תשוקה, ועם זאת שיהווה מקור להכנסה בטוחה.
הוויתור על משכורת ואופק תעסוקתי כעורך דין היה מלחיץ ביותר, אך יחד עם זאת מרגש בצורה יוצאת דופן. על מנת להתחיל בקרקע בטוחה ויציבה, כזו שתאפשר לי לחפש את אני החדש ברוגע, החלטתי לחזור לעבודתי מתקופת הלימודים כדייל אוויר באל על.
החזרה לאוויר ולשירות הייתה חוויה משכרת חושים. האושר חזר. הזמן הפנוי בין הטיסות אפשר לי להתפתח בכיוונים שלא זכרתי שיש לי נגיעה בהם. באחר צהרים תמים של סופשבוע, אריאלה, אמא של בן זוגי, הציעה הצעה מפתה. היה לה כן ציור, קנבס ענק, ומבחר מטורף של שפורפרות צבע אקרילי. ״בא נצייר״. אבסטרקט, להתפרע עם הצבעים. למה לא. וואלה, נהניתי מכל רגע.
מייד בשבוע שלאחר מכן, פקדתי לראשונה את חנות היצירה ״מייקלס״ בשהייה ניו יורק, שמאותו הרגע, הייתה לי למקום עליה לרגל בכל פעם שהגעתי לעיר. רכשתי ספרי הדרכה, עפרונות רישום, בלוק וכל ציוד אפשרי. החלטתי שאני רוצה ללמוד לצייר. התחלתי ללמוד רישום, מספר מצוין, כי ידעתי שרק ככה אפשר להתחיל כדי ללמוד טכניקה טובה.
בין הרישומים הראשונים שלי, ״תומס״
חלמתי ונשמתי ציור. ושאפתי להתקדם, וכמו תמיד, לא יכולתי לחכות. מעפרונות עברתי לאקריליק.
רציתי לצייר נופים שאני אוהב, מתמונות שאספתי מהטיולים בעולם. כל זאת תוך לימוד הטכניקה מספרים וסרטוני הדרכה.
הדייג מקליפורניה
צבעי האקריליק הפכו מהר מאוד לצבעי שמן. שפורפרות על גבי שפורפרות (ודולרים רבים). רציתי לעשות פורטרטים, רציתי לדייק בפרטים, להצטיין, לשלוט בטכניקות והמוח הוצף ברעיונות. קניתי קנווסים ענקיים, מכחולים מכל הסוגים וביליתי שעות בלימוד עצמי.
אחד מהציורים שאני גאה בהם במיוחד הוא של סבתא שלי, שעבדתי עליו כחודשיים –
בשלב זה החיפוש העצמי החל לקבל תמונה חדה יותר. הבנתי שמה שעושה לי טוב, שמה שמרגש אותי ומניע לי את הפרפרים בבטן זו היצירה. החלטתי לקחת את זה צעד קדימה.
תוך כדי ייעוץ תעסוקתי שעשיתי החלטתי לחקור את הרעיון של ללמוד עיצוב פנים.
למעשה, הכתובת הייתה שם כל הזמן אך לא הייתי מודע אליה. הרעיון נבע משילוב בין שתי האהבות שלי: התרגשות מיצירה ואהבה לאנשים ולשירות. הבנתי כי תחום עיצוב פנים, מגלם בתוכו את כל מה שתמיד רציתי ואף יכול להביא לידי ביטוי את הסינרגיה בין כל היכולות שלי ואת הדרך שעברתי עד כה. מפגש עם אנשים ומתן שירות – הדייל. יצירתיות ואהבה לאסתטיקה – האמן. יכולות תכנון, יסודיות, סדר וניהול פרויקט – העורך דין.
לאחר מחקר מעמיק, התחלתי את לימודי עיצוב פנים בסטודיו 6B. הלימודים היו מאלפים. אם עד אז לא הייתי בטוח שזה הכיוון שלי, תוך כדי הלימודים, הבנתי עד כמה התחום רחב ומתממשק עם כל כך הרבה דברים שאני אוהב ויכול להיות בהם טוב.
בנוסף,ֿ הבנתי שעל מנת שאוכל לייצר עיצוב נכון ומדויק, וכן על מנת שאצליח לבטא בשלב מוקדם של התהליך את העיצוב ללקוחות, עלי להתמקצע בתחום התלת מימד ולהיות מסוגל ליצור מבטי הדמיה פוטוריאליסטים.
הגמישות של העבודה אפשרה לי ללמוד תוך טיסות כדי להתמקצע בהיבטים הטכניים של יצירת תכניות והן הדמיות. בנוסף, ההשראות מהערים הגדולות שהסתובבתי בהן מאוד השפיעו על העיצוב שלי. השקעתי המון בלימודים, וידעתי שמה שיקפיץ אותי קדימה, תהיה היכולת שלי להפיק הדמיות בעצמי ברמה גבוהה. היכולת הזו לא רק קידמה אותי בלימודים, אלא עזרה לי להגיע לעיצובים מדויקים ומיוחדים יותר.
אחת מן ההדמיות שביצעתי לפרויקט הגמר
ההשקעה השתלמה, ומיד לאחר סיום הלימודים, קיבלתי מסטודיו 6b, פרויקט ראשון לבוגרים מצטיינים, שכלל שיפוץ מלא לדירה במרכז תל אביב. בד בבד התחלתי לייצר הדמיות תלת מימד לעיצובים שלי והן למעצבים ולאדריכלים.
חווית השיפוץ הראשון הייתה אבן דרך, ומאז אני מתרגש כל פעם מחדש. לראות את השרטוט הופך להדמיה, ומשם הופך למציאות – אין חוויה מטורפת מזו.
ההדמיות הפכו לכלי עם כוח רב, ולאט לאט התמקצעתי יותר ויותר. יכולתי להתנסות בעיצובים שונים, חומרים, גוונים ומרקמים.
דוגמא להדמיות שהפכו למציאות. משרדי חברת ,Perimeter 81 צילום: איתי בנית.
Wix בנמל, כחלק מפרויקט בשיתוף עם אמיר נבון, מעין זוסמן ויפעת שמרלינג, צילום: גדעון לוין
העיצוב והקורונה
את הפרויקטים הראשונים שלי בעיצוב פנים וכן בהדמיות, עשיתי תוך כדי עבודתי כדייל. היה לי מאוד נח, אך לא פשוט. כך לפעמים מצאתי את עצמי באמצע הלילה בניו יורק מדבר עם נגר או עם ספק אחר, כי כבר שעות הבוקר בארץ.
הנוסחה הזו עבדה לי, וגם מאוד נהניתי לטוס. לא הייתי מוכן לוותר על הקרקע הבטוחה. כך, הקפדתי לא לקחת במקביל מספר פרויקטים, אלא במשורה.
הקורונה והסגר טרפו את הקלפים. יצאתי לחל״ת מאל על, ומלו״ז לא קבוע ומסעיר ומצאתי את עצמי המון בבית. הזמן הרב אפשר לי לחזור לאהבות ישנות שלי. חזרתי לצייר, בעיקר בדיגיטל ( הפעם באייפד), וכן לעשות הדמיות ״אמנותיות״ כניסיונות לבחון חומרים והשפעה של אור וצבע. בנוסף, החלטתי לסדר את הקבצים הישנים שלי, ובניתי קובץ מאסטר לאוטוקאד שתמיד רציתי.
ציור דיגיטלי ״ארתור״
הדמיה ״אניה״
עיצוב חדר ילדים עם ציורים שלי
המהפך הגדול קרה כשהחלטתי שהגיע הזמן שאפתח אתר. הצטברו לי לאורך הזמן המון חומרים, וכבר לא היה מקום לתירוצים ולדחיות. זו הייתה חוויה מרוממת, משום שכעת במקום אחד, מרוכזות כל העבודות שלי
למעשה נפל האסימון כמה עשיתי בשנים האחרונות. בהתאם, התחלתי לקחת עוד פרויקטים בעיצוב, ואף למכור אמנות שלי.
כרגע אני עובד על מספר פרויקטים של מגורים ומסחריים, חלקם לבד וחלקם בשיתופי פעולה. תוך כדי מכיר אנשים מדהימים, אם זה ספקים ולקוחות, ומרגיש שכל יום לומד דבר חדש.
השירותים שאני מספק ללקוחות:
כייעוץ או כליווי מלא של תהליך שיפוץ כולל –
• גיבוש קונספט עיצובי וחוקיות בחלל.
• הכנת סט תכניות עבודה לקבלן.
• הכנת כתב כמויות ומכרזים מול קבלנים.
• תכניות נגרות ומסגרות ליצירת פרטים בעיצוב אישי.
• ניהול תקציב.
• מפגשים לבחירת תאורה, חיפויים, גמרים וכו׳.
• פיקוח עליון לתהליך.
• הלבשת החלל – בחירת ריהוט.
• יצירת הדמיות תלת מימד והדמיות פוטוריאליסטיות.
אני נוהג לחלק את התהליך העיצובי לשניים. ראשית, פרקטיות והבנה עמוקה של הצרכים הנדרשים. שנית, גיבוש קונספט עיצובי ייחודי ויצירת חוקיות בחלל.
מאחר שמדובר בתהליך מורכב שפרט לאלמנטים העיצוביים, כולל לוגיסטיקה רבה והתנהלות מול עשרות ספקים ומועדים, אני מרבה להשתמש באפליקציות וכלים דיגיטליים על מנת להקל על הלוגיסטיקה ועל התקשורת ביני לבין הלקוחות – קבוצת וואטצאפ משותפת לפרויקט, ניהול לוח השראות בפינטרסט, ושימוש באפליקציה לניהול פרויקט (monday.com).
עם הפנים להווה.
אתה מוכשר יצירתי ..חוקר ומעמיק ..בכל תחום …לומד כל יום מחדש עוד ועוד ..אדם מקסים איש שרות ניפלא
מבין את צרכין של הלקוח ..תותח