- מאתתגובות
- 11 בדצמבר 2011 בשעה 14:11 #4399
hagitla
חברכולנו משתמשים במודלים שלנו בטקסטורות סטריליות ונקיות אך במציאות דברים לא נשארים כאלה להרבה זמן וכדי להוסיף מימד יותר ריאליסטי עלינו ליישן וללכלך דברים על מנת ש"ימכרו " תחושה אמיתית ומציאותית
דוגמה טובה לכך היא דרך של אבנים משתלבות-הטקסטורה המקורית תהיה נקיה ואחידה אך במציאות בדרך כלל יהיה לנו אזור במרכז הדרך עם כתמי שמן ממנועי המכוניות וכדומה ובשני הצדדים שני פסי שחיקה כהים של צמיגי המכוניות ושאר "לכלוכים"
אם נערוך את הטקסטורה המקורית נקבל חזרה מוזרה ואחידה של השינוי במודל ולכן אנו צריכים לערוך את הקטע השלם מהמודל עצמו עם הטקסטורה כבר עליוהשאלה היא: איך???? מה הסדר פעולות להוצאת אותו קטע מהמודל ,עיבודו בתוכנה כמו פוטושופ לדוגמה והחזרתו מעובד למודל וללא פגיעה בקובץ הטקסטורה המקורי ???
11 בדצמבר 2011 בשעה 20:20 #6338ISRAEL3D
חבראהלן אביב,
קודם כל, סחטיין על הניסוח הספרותי וההקדמה הכובשת!
שנית, אלו השלבים העקרוניים לעריכה מקומית וייחודית של קטע טקסטורה ממודל סקצ'אפ:
1. יש לבודד את האיזור שבו הטקסטורה "סורחת"
2. קליק ימני על גבי הפאה
3. MAKE UNIQUE TEXTURE
בשלב 3 ייצרנו תמונה מיוחדת שמותאמת בול לקטע הטקסטורה.
4. החומר החדש יווצר בחלון החומרים > נקליק עליו קליק ימני
5. EXPORT TEXTURE IMAGE
6. עורכים את התמונה בפוטושופ: מוסיפים כתמים, מלכלכים, סימני שמן וכו וכו'..
7. מחזירים לסקטצ'אפ.* זכור שאם לדוגמא, השמטת בלטה, או ייצרת סדקים – הם צריכים לבוא לידי ביטוי בתלת מימד או במפת BUMPDISPLACEMENT תואמת שמקורה מהתמונה שכבר ייצאנו מקודם!
בהצלחה, ותעלה דוגמא…
11 בדצמבר 2011 בשעה 21:10 #6339סחתיין משוקיו!!!!!!!
- מאתתגובות
- הפורום 'פורום סקצ'אפ' נסגר לדיונים ולתגובות חדשות.

