- מאתתגובות
- 30 בספטמבר 2015 בשעה 8:04 #5226
ISRAEL3D
חברלפני שניגש לייבא שרטוטי אוטוקאד עתירי מידע, גיאומטריה וירקות, נקפיד תמיד לנקות את השרטוט קצת לפני. נעשה זאת כדי שנוכל להנות בתהליך המידול משרטוט דו-ממדי נקי, נוח והכי חשוב – מדויק.
==========
להלן רשימה של מספר פעולות שתבצעו על שרטוט אוטוקאד, בטרם נייבא אותו לתוך סקצ'אפ.עובדים נקי
פתחו את שרטוט האוטוקאד המיועד. שמרו אותו בשם ושכפלו אותו. אנחנו נעבוד על השכפול ולא על קובץ המקור.שכבות
* נתחיל בזה: חשוב מאוד לגשת לחלון השכבות ולהציג את כולן > להפשיר ולהתיר הכל, סה"כ 3 פעולות על כל השכבות. סמנו את כל השכבות ב-Ctrl+A סמנו Unhide, Unfreeze, Unlock.XREF
* אם יש XREF מוצמדים לשרטוט, בחרו את ההכרחיים והכניסו אותם לשרטוט על ידי קליק ימני בחלון ה-XREF: BIND-INSERT.
XREF שאינם הכרחיים לבנייה בסקצ'אפ, נשחרר מהקובץ: בחלון ה-XREF > קליק ימני > Detach.
אם אוטוקאד מסרב לבצע DETACH פשוט התעלמו מכך והמשיכו הלאה.==========
סדר הפעולות באוטוקאד:
1. הקפידו לשמור בשם את הקובץ לפני כל שינויי עריכה ומחיקות!
2. בצעו פעולת PURGE UNUSED על ידי הפקודה "PU", סמנו את כל המאפיינים והקישו על PURGE.
3. מחקו כל אלמנט שאיננו רלוונטי לסקצ'אפ כמו: שכבות טקסט, שכבות ואלמנטי HATCH, שכבות מיוחדות אחרות או שכבות מיותרות (שכבות מידע, מדידה וכו')
4. יש למחוק כל אלמנט עתיר קווים, כמו לדגומא בלוקים של עצים מלאי עלווה, אפשר להחליף את הבלוק בסימון "קליל" יותר כמו מעגל או משהו דומה אחר.
5. רשות: מומלץ להזיז את כל השרטוט לנקודת ראשית הצירים של אוטוקאד 0,0,0 לפי נקודת ייחוס של השרטוט – בפעולה זו אנחנו מקרבים את השרטוט כולו לראשית הצירים ומקלים על הקובץ. בחרו את כל הקובץ ב-Ctrl+A > בחרו בכלי ההזזה > הקישו 0,0,0 ו-ENTER. השרטוט יזוז למרכז העולם.
6. בצעו פעולת PURGE ALL אחרונה.
6. שמרו בגרסה 2007 ומטה.עכשיו לסקצ'אפ
פתחו את סקצ'אפ והקישו על File > Importייבוא אוטוקאד לסקצ'אפ בפוסט המיתולוגי:
viewtopic.php?f=9&t=37אם נתקלתם בשגיאה או עזרה בתהליך – שרשרו לכאן הודעה ונסייע!
מכירים חברים שיכולים להסתייע במידע הזה? שלחו להם את הקישור:בהצלחה!
1 באוקטובר 2015 בשעה 9:13 #8732לאחר ייבוא קובץ DXF דו מימד לסקצ'אפ, כיצד ניתן להפכו ל 3D, לא מצליח לבחור שטח פנים של הפרופיל המיובא כדי לבצע פעולת pushpull.
1 באוקטובר 2015 בשעה 13:45 #8733ISRAEL3D
חבר@SHEFER wrote:
לאחר ייבוא קובץ DXF דו מימד לסקצ'אפ, כיצד ניתן להפכו ל 3D, לא מצליח לבחור שטח פנים של הפרופיל המיובא כדי לבצע פעולת pushpull.
היי וברוך הבא לפורום אוטוקאד,
למעשה השאלה שלך היא שאלה גדולה ומקומה כאן.
כל נושא הבנייה של תלת המימד מדו-מימד הוא מהות העבודה בסקצ'אפ.
כדי להעביר את המסר, השלבים העיקריים לביצוע הם:
1. הזזה וסינכרון של השרטוטים: חזיתות עומדות מול התכנית והחתכים.
2. סגירה ונעילה של השרטוטים
3. בנייה בסקצ'אפ: סגירת מלבנים וקווים לפאות
4. משיכות ב-PUSHPULL וסגירה כקבוצותקומפוננטים* תוך כדי קיטלוג אלמנטים לשכבות כגון: קירות, חלונות, עצים, ריהוט וכו'…
5. רנדור בויריי
http://www.israel3d.co.il/index.php?option=com_content&view=article&id=150&Itemid=337 - מאתתגובות
- הפורום 'פורום אוטוקאד' נסגר לדיונים ולתגובות חדשות.

