-
מאתתגובות
-
15 בינואר 2013 בשעה 18:45 #4695mikime277חבר
שלום :)
אני בעקרון “מתחיל” בכל העולם הזה של הדמיה תלת מימדית. התחלתי עם התוכנה SketchUp, ניסיתי לעבור לתוכנות מורכבות יותר (Maya, 3ds Max) אבל הבנתי שבנתיים הכי מתאים לי SketchUp, היא ממש נוחה וכיף לעבוד איתה וראיתי גם שאפשר להגיע איתה לתוצאות ממש טובות.
מודלים “מרובעים” ופשוטים אני מצליח לעשות, אני גם יחסית שולט בכלים הבסיסיים של התוכנה (אולי אפרסם כמה עבודות פה בפורום), אבל כשאני מנסה לעשות עבודות מורכבות יותר עם צורות שונות אני קצת מסתבך..ניסיתי לדוגמא לעבוד עם הכלי SandBox, אבל לא ממש הצלחתי, מישהו יכול אולי להסביר לי בקצרה איך אני יכול להתקדם מפה?
שאלה נוספת היא בנוגע לטקסטורות (רנדר וכל זה). כבר הרבה זמן שאני מנסה להבין את כל העניין ואני לא מצליח, אפשר איזה הסבר קצרצר על זה? ניסיתי להוריד מנוע רינדור אבל לא כל כך הלך לי..
ומשהו נוסף אחרון, תהיתי האם להרשם לקורס מקיף בתלת מימד, כדי להכנס לעולם הזה בצורה מקצועית יותר, אבל ראיתי עבודות מדהימות של אנשים שלמדו מהאינטרנט אז אני מאמין שאפשר להגיע לתוצאות טובות גם עם לימוד עצמי..מה אתם חושבים?תודה רבה על הקריאה!
נחמד לגלות את הקהילה ואת האתר הזה :)15 בינואר 2013 בשעה 19:29 #7118ISRAEL3Dחבר@Tayz93 wrote:
שלום :)
אני בעקרון “מתחיל” בכל העולם הזה של הדמיה תלת מימדית. התחלתי עם התוכנה SketchUp, ניסיתי לעבור לתוכנות מורכבות יותר (Maya, 3ds Max) אבל הבנתי שבנתיים הכי מתאים לי SketchUp, היא ממש נוחה וכיף לעבוד איתה וראיתי גם שאפשר להגיע איתה לתוצאות ממש טובות.ברוך הבא!! כן, עם סקצ’אפ אפשר לעשות כמעט כל מה שעושים בתוכנות מורכבות וחזקות אחרות!
ברשותך, אענה בכמה תגובות על שאלותיך15 בינואר 2013 בשעה 19:35 #7119ISRAEL3Dחבר@Tayz93 wrote:
שלום :)
מודלים “מרובעים” ופשוטים אני מצליח לעשות, אני גם יחסית שולט בכלים הבסיסיים של התוכנה (אולי אפרסם כמה עבודות פה בפורום), אבל כשאני מנסה לעשות עבודות מורכבות יותר עם צורות שונות אני קצת מסתבך..ניסיתי לדוגמא לעבוד עם הכלי SandBox, אבל לא ממש הצלחתי, מישהו יכול אולי להסביר לי בקצרה איך אני יכול להתקדם מפה?אתה צודק, סקצ’אפ קצת עושה את החיים קלים כשמדובר על מודלים מרובעים ופשוטים. אבל מתי שזה נהפך לאמורפי או רדיאלי, שם אנחנו מתחילים להסתבך.
כלי הSANDBOX הוא כלי ממש מגניב, אפשר ליצור איתו מטטחי עקמומיים בקלות יחסית. בוא ננסה להדריך אותך לעבוד עם שני מהמרכיבים העיקריים של הכלי:
1. כלי FROM CONTURES: צור כמה קווים בגבהים משתנים > בחר אותם > בחר בפקודה: תווצר טופוגרפיה מהקווים היוצרים!
2. כלי ה-FROM SCRATCH: כלי מעולה שיודע ליצור משטחי טופו’ מאפס. בחר בפקודה > צור על ציר X > צור על ציר Y > בחר בכלי ה-SELECT > דאבל קליק > בחר בכלי SMOOVE > הרים והורד טופוגרפיה! כך ניתן לייצר גבעות ושקערוריות בכלום זמן!!
כמובן שיש עוד מלא הסברים ומילולית זה ממש קשה.
אם תרצה יש ספר לימוד שנכתב בנושא שמוצע למכירה כאן באתר (כרגע במבצע ינואר 2013 במחיר 199 במקום 249 – לא כולל משלוח).
http://www.israel3d.co.il/index.php?option=com_content&view=article&id=84&Itemid=25215 בינואר 2013 בשעה 19:39 #7120ISRAEL3Dחבר@Tayz93 wrote:
שלום :)
שאלה נוספת היא בנוגע לטקסטורות (רנדר וכל זה). כבר הרבה זמן שאני מנסה להבין את כל העניין ואני לא מצליח, אפשר איזה הסבר קצרצר על זה? ניסיתי להוריד מנוע רינדור אבל לא כל כך הלך לי..אפשר להגדיר טקסטורות בסקצ’אפ עצמה כאוות נפשך. התוצאה שאתה רואה על המסך היא התוצאה הסופית (כמעט, אבל דיי דומה).
רנדר הוא סיפור אחר לגמרי. למה? משום שמנוע רינדור הוא סט חדש של מערכת חוקים אחרת אשר נשענת על הגיאומטריה שיצרת כבר בסקצ’אפ. מנוע הרינדור המומלץ לשימוש הוא מנוע ויריי V-Ray for SketchUp שאיתו ניתן להגיע בסופו של דבר לתוצאות פוטוריאליסטיות שהן חיקוי כמעט מוחלט של המציאות!
אנחנו גם המשווקים המורשים של מוצרי ויריי בארץ אז במידה ותרצה לקרוא עוד הנה דף המוצר של ויריי לסקצ’אפ:
http://v-ray.co.il/index.php/products/v-ray/v-ray-for-sketchup15 בינואר 2013 בשעה 19:44 #7121ISRAEL3Dחבר@Tayz93 wrote:
שלום :)
תודה רבה על הקריאה!
נחמד לגלות את הקהילה ואת האתר הזה :)נחמד לגלות חבר’ה כמוך שבאים לכאן! :)
16 בינואר 2013 בשעה 7:15 #7122shimonmartinחברברוך הבא ובהצלחה :)
חשוב לציין שתמיד תוכל לשאול שאלות בפורום, בשביל זה הוא קיים ;)17 בינואר 2013 בשעה 0:03 #7123 -
מאתתגובות
- הפורום 'פורום סקצ’אפ' נסגר לדיונים ולתגובות חדשות.