מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #5253
    Margi
    חבר

    שלום,
    יש לי ערך refractin ממש נמוך בזכוכית ובהדמיה היא יוצאת לי ממש מראה.
    הזכוכית היא של חלונות.
    האם זה קשור לעצמת התאורה בפנים לעומת בחוץ?
    איך אני פותרת את זה?

    תודה

    #8937
    ISRAEL3D
    חבר

    @ellagruber wrote:

    שלום,
    יש לי ערך refractin ממש נמוך בזכוכית ובהדמיה היא יוצאת לי ממש מראה.
    הזכוכית היא של חלונות.
    האם זה קשור לעצמת התאורה בפנים לעומת בחוץ?
    איך אני פותרת את זה?

    תודה

    היי אלה,
    נבדיל קודם בין Reflection לבין Refarction
    Reflect = השתקפות
    Refract = שבירה (או השתברות, מפגש של קרן או גל בסביבה שונה).

    שכבת Reflection אחראית על חומרים כמו מראה, או אריח נקי, משטח שיש או כל משטח מבריק. המשטח יכול להיות גם משטח לא מבריק אלא מאט כמו תמונת פולורואיד שאיננה בעלת מעטה מבריק.
    שכבת Refarction אחראית על חומרים ששוברים אור ומסננים קרני אור כמו זכוכית (דמייני בלטה של זכוכית והמשולש המפורסם של הקאבר של פינק פלויד והקשת שנוצרת – זו השתברות!) או חומרים כגון יהלומים, וגם חומרים כמו גומי ופלסטיק שדרכו עובר אור והיכן שהפלסטיק עבה (החומר יותר דחוס או עבה) עובר פחות אור.

    בזכוכית של חלון את צריכה להשתמש בשילוב של שתי השכבות: Reflection + Refarction
    ההשתקפות מהזכוכית תתקבל ממפת הריפלקשן והשבירה ממפת הריפרקשן. בחלון שהזכוכית שלו לא עבה (1 ס"מ ומטה) לא הייתי משתמש בריפרקשן בכלל, רק אם יש פוגות בין חלקי זכוכית שונים.

    מראה מתקבלת בשכבת Reflection כאשר אין מפה מוגדרת תחתיה (m קטנה ולא M גדולה)! בהיעדר הגדרת מפה פרוצדוראלית, אין הגדרה להשתקפות ומתקבלת מראה מושלמת.

    מקווה שעזרתי, אם לא אשמח לשמוע
    אם כן, נשמח לשיתוף בפייסבוק כדי שאחרים ידעו!

    #8938
    ISRAEL3D
    חבר

    דוגמא של ערכי השתקפות ושבירה בחומרים. שימו לב כיצד חומרים שקופים יכולים להידמות לחומרים אטומים יותר ופחות, כאלו שמעבירים פחות אור.
    שימו לב לשכבות הריפלקשן, ההשתקפות של חומרים מסויימים – לפעמים נרצה רק מעטה מבריק ולפעמים נרצה מעטה מראתי, מתכתי, כרום וכו'.
    [attachment=0:a49fl46r]reflection refraction.JPG[/attachment:a49fl46r]

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.