#6123
igorig
חבר

רוסלן תודה שהעלת דיון מעניין ומצוי במחלוקת ותלוי עדיפויות אישיות,מצרף דוגמאות לסוגי mapping שונים :
[url]http://vray.us/vray_documentation/vray_color_mapping_examples.shtml
[/url]

אני מדבר בשם עצמי,כי באותה מידה מישהו יגיד שמשתמש בסוג שונה וסבבה לו :)
Linear Multiply הוא הכי קרוב לנתונים פיזיים של אור כללי/תאורה טבעית ונותן תאורה הכי "חייה", עשירה ומגוונת,אך יש לו בעיה מאוד רצינית,לדעתי – הוא מעצים אזורים לבנים ובהירים בסצנה ולכן אנו מוצאים את עצמינו עם אזורים "שרופים" והבאלגן מתחיל כשקיבלנו רוב הסצנה מוארת מצויין ויש איזה אזור מעצבן "שרוף" שמפריע לנו ושעון מתקתק – חייבים להתקדם עם הסצנה.
יש הרבה חברה שעובדים עם HSV Exponential/Exponential הם נותנים תוצאות "מתונות" יותר, ניתנים לשליטה יותר, אך לדעתי,מעניקים חיוור מסויים לסצנה
לכן נשאר Reinhard שזהו שילוב בין שני סוגי mapping שציינתי מעלה :
ערכים קרובים ל1 נותנים אפקט של Linear mapping וערכים קרובים ל0, נותנים אפקט של Exponential