אלו מכם שעוד זוכרים, עד לפני כמה שנים הפקת רינדור טוב במהלך לילה שלם נחשב לסטנדרט. היום, סדר גודל כזה של שעות פשוט אומר שאתם שוגים בהגדרות הרנדר שלכם.
צמצום זמן הרינדור היא פעולה חשובה וכמו כל דבר חשוב, אימון הופך את זה למושלם (או כמו שאומרים באנגלית Practice Perfection) אז איך עושים את זה? על מה מתאמנים?
אז הנה כמה פעולות שיכולות להיות נקודת המוצא לקיצור זמני הרינדור שלכם.

מאת: תמר אלדר
זמן קריאה: 4 דקות

1. בחרו רזולוציה מתאימה לתוצאה שאתם מחפשים

השתמשו ברזולוציה נמוכה עבור בדיקות הרינדור. אני יודעת, כולם אוהבים לעבד תמונה גדולה, אבל אנחנו מסתכנים בבזבוז זמן יקר ולכן כדאי להקפיד על טסטים של 800/600 פיקסלים במינימום לצורכי בדיקות. בהמשך לרזולוציית פרודקשן נשתמש במידת רזולוציה שתתאים למדיה המיועדת – למשל: דף A4 המיועד לדפוס נגדיר רזולוציה של כ-4000/3000 פיקסלים לערך ואילו שלט חוצות עצום (מאלו שרואים על בנייני תמ”א 38) נגדיר רזולוציה של כ-6000/5000 לפחות.

טסט רנדר

2. הימנעו ממשטחים רפלקטיביים רבים מדי (GLOSSY EFFECTS)

הוסיפו את אותם אפקטים רק לאחר בדיקות הרינדור, כאשר אתם בטוחים שהסצנה עובדת טוב. (אני יודעת שכולם אוהבים משטחים מבריקים, אבל שוב, אנחנו מסתכנים בבזבוז זמן רב). משטחים רבים גורמים לרנדר להתקבל איטי יותר, ועל-כן, נקפיד להשתמש בחוק החשיבות – אם לאלמנט יש משמעות לסצנה, נשקיע בו, אם לא – נשאיר אותו פשוט (משטח מאט).

משטחים רפלקטיביים

משטחים רפלקטיביים

 

3. הגדירו מנוע רנדר וקבעו את איכות הרנדר

דבר ראשון נבחר באיכות הרצויה. בדרך כלל יהיה לנו תפריט קטן שמציג מדרג איכויות שמתחיל ב-Draft ומסתיים ב-Production. נתחיל עם בחירה מושכלת של האיכות הנדרשת.

בחרו איכות ואל תגזימו שזמני הרנדר לא יתארכו סתם.

כיום ניתן להשתמש ברנדר היברידי, כלומר רנדר שעושה שימוש דואלי גם במעבד וגם בכרטיס המסך בעוד עד לפני לא הרבה זמן האופציה לשימוש בכרטיס המסך (GPU) היתה מאוד מוגבלת. היום GPU תופס תאוצה במהירות רבה, ומאפשר רנדר הרבה יותר מהיר מהכוח שמציע המעבד.

הפעילו רנדר היברדי אם יש לכם כרטיס מסך מותקן. בדוגמא: כרטיס מסך מסוג 1080Ti;

4. השתמשו בפונקציית Override Material

ברוב מבדיקות הרינדור, אין צורך להשתמש בחומרים האמיתיים של הסצנה, החומרים מכבידים מאוד על הרינדור ומאטים את זמן הרינדור. בשביל אותן בדיקות תאורה, טקסטורה, שעת אור וצל חשבו בווי-ריי על הלשונית Override Material!

כאשר מפעילים את הפקודה, חומרי הסצנה יעלמו ויכוסו בחומר אפור (ברירת מחדל, אפשר לשנות זאת), דבר שמקל מאוד על הסצנה ומאץ את זמן הרינדור פלאים. זכרו לכבות את הפקודה לאחר סיום בדיקות הרינדור על מנת שחומרי המודל יופיעו בשנית.

הפעלת כיסוי החומרים תגרום לכיסוי מוחלט וביטול של כל החומרים בסצנה והרנדר יתקבל הרבה יותר מהיר.

5. השתמשו בפרוקסי

אם אינכם מכירים את פקודת הפרוקסי של ווי-רי אז כנראה שזה זמן טוב מאד לעשות היכרות! פרוקסי הופך את העבודה על המודל לקלה ממש בכך שהוא ‘מפחית’ מכובד צורותיהן של אלמנטים במודל בעוד שבזמן הרינדור, האלמנטים יראו כרגיל. הפקודה יעילה עבור אלמנטים מאוד מורכבים שעלולים להכביד משמעותית על הסצנה שאנחנו עובדים עליה בסקצ’אפ או בכל תוכנה אחרת לצורך העניין.

הערה חשובה: חשוב שאלמנטים יהיו סגורים כקבוצה או כקומפוננט!

הפקודה מאפשרת לייצא את האלמנט המורכב כפרוקסי ולאחר מכן לייבא אותו בחזרה למודל כאלמנט פרוקסי, משמע, הצורה של האלמנט תופחת למינימום קווים במודל (באפשרותכם לבחור עד כמה תהיה מינימלית צורתו של המודל) אך ברינדור, האלמנט יראה כרגיל.

מידע נוסף על הפרוקסי תמצאו בקורס ויריי אונליין החדש שמכיל שני שיעורים מלאים המוקדשים לפרוקסי בלבד!

6. בצעו ניקוי לעתים תכופות באמצעות פקודת Purge Unused

אחת הפקודות הנפוצות והחשובות ביותר בסקצ’אפ! על מנת להקל על זמני הרינדור חשוב שהמודל יהיה נקי מקווים, משטחים ואלמנטים מיותרים.
על מנת לנקות את המודל בצורה טובה ויסודית אני ממליצה לכם בחום לקרוא את הכתבה הסופר חשובה “אופטימיזציה וניקוי למודל הסקצ’אפ שלכם!”

פעולה מאוד חשובה! להפעיל כל חצי שעה של עבודה בערך.

7. השתמשו בטקסטורות בגודל שמתאים למשטח המרונדר

בהמשך לאפקטים הבוהקים ולעיבוד תמונה, נסו להימנע מטקסטורות עצומות בגודלן, כאלו שעשויות מרזולוציה גבוהה ממש. מה זה רזולוציה גבוהה ממש?

ובכן, אם הטקסטורה שלכם מגיעה בגודל של 9000/9000 פיקסלים ושוקלת משהו כמו 50Mb, צפו לאיטיות ברנדור.

השתמשו ברזולוציה גבוהה מאוד אך ורק שאתם חושבים שזה נכון לסצנה, וכמובן אם מדובר על חומר שולט. עבור טקסטורות אחרות שאולי גם רחוקות מנקודת הצילום וגם משניות מבחינת החשיבות שלהן בסצנה, הקפידו להוריד רזולוציה בפוטושופ או בכל תוכנת עריכה אחרת לכ-4000/4000 פיקסלים.

 

8. נקו רעש באמצעות Denoiser

הדינוייזר החדש של ויריי 3 מציע לנקות רעש באופן חכם מאוד שמבוצע לאחר סיום הרנדר ומאפשר לנו לצפות לתוצאות חלקות למדי בזמן מאוד קצר. למעשה אפשר לומר שדינוייזר מאפשר לקצר רנדרים ב-50%! השימוש בדינוייזר לא פשוט להסבר במשפט אבל נאמר שבקורס ויריי אונליין תקבלו מענה לשימוש בדינוייזר למטרה הזו.

הפעלת דינוייזר החשוב.


אלו היו שבעת הכללים המנחים שלנו עבור קיצור זמני הרינדור שלכם.
אהבתם? יש לכם טיפים נוספים שהייתם רוצים לחלוק איתנו? נשמח לשמוע בתגובות!
לכתבות נוספות ומידע נוסף על תוכנות התלת מימד אתם מוזמנים להכנס לבלוג של ISRAEL3D

הגב\י עם פייסבוק

תגובות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *