אוקיי, זו בעיה של קריסת תוכנה שנובעת ישירות מגודל המודל.
המודל ששלחת שוקל 115MB שבמושגי סקצ’אפ – עצום! לא אמורים להגיע למשקל כל כך גדול של קבצים בעבודה עם התוכנה השברירית הזו. עד שתצא גרסה של 64 ביט שתדע לנצל יותר זכרון, אנחנו חייבם להיות קמצנים בפוליגונים.
שמע, הסתכלתי על המודל שלך, הוא עמוס בקומפוננטים מטורפים של כוסות ובקבוקי זכוכית שעשויים ממיליון פוליגונים, מה גם שהיית נדיב מאוד בשכפולים שלהם.
אני מציע כך: מחק את כל הקומפוננטים האלה של הבקבוקים והכוסות, ותביא במקומם כאלו ששוקלים גג 500KB. לצורך העניין המודלים האלו טובים לרינדורי מאקרו במרחק 10 ס”מ מהעדשה, אני מניח שאין לך צורך בכך.
יש לך המון טקסטורות שהן תמונות לכל דבר. בעניין זה לדוגמא אם יש לך מודל עם גיאומטריה אורתוגונאלית ששוקל 1MB ועליו יש תמונות כטקסטורות ששוקלות 100MB המודל ישקול בסופו של דבר 101MB שההבדל בין הטקסטורות המוכלות לגיאומטריה הקיימת, חסר פרופורציות לחלוטין. נקה כמה שיותר טקסטורות, לפי דעתי זה משהו שגורם למודל לזוז הרבה יותר לאט.
באופן כללי: אם אתה זקוק לרנדר מזוית מסוימת, בנה קובץ חדש, ותמחק את כל מה שלא הולך להיות מרונדר באותה סצנה. כך יכול להיות שתוכל להוציא כמה רנדרים מהפרויקט הזה.
כל אלמנט שאיננו רלוונטי, מחק אותו ואל תשכח לבצע ניקוי זכרון מטמון ע”י PURGE UNUSED להכל (שכבות, קומפוננטים, חומרים וכו’).
בהצלחה בתחרות!